איך צילום מזון תורם להצלחת העסק?

בואו נדבר

היום כל עסק בתחום המזון והמסעדות צריך לצלם את המנות שהוא מגיש במסעדה. זה לא חובה כמובן אולם בשל התחרות הגבוהה בתחום הקולינריה ומשלוחי המזון ואפילו בשל התחרות בין המסעדות השונות, טוב לצבור קהל עוקבים ואוהדים למסעדה. כדי להביא יותר אנשים למסעדה כדאי להשקיע בפרסום אונליין. חלק בלתי נפרד ממנו יהיה צילום מקצועי של המנות במסעדה, על מנת לגרות את האנשים להגיע לאכול במסעדה ו/או לבצע הזמנות של משלוחים.

היתרונות השיווקיים בשיתוף תמונות של העסק ברשתות החברתיות:

  • שיתוף תמונות ברשתות החברתיות ובדפים העסקיים שלכם עוזרים לקהל שלכם להכיר יותר טוב את המנות שלכם ולהחליט מה בדיוק הם רוצים.
  • שיתוף התמונות מסייע גם במדד הכמויות במנה עבור הלקוחות שכך יכולים להחליט אם זה מספיק להם או רוצים עוד.
  • תמונה יפה יכולה לגרות את הקהל שלכם ולגרום להם להזמין עכשיו אוכל גם אם לא תכננו בכך או לחילופין להזמין עוד דברים שנראים להם טוב מלבד המנה הרגילה.
  • שיתוף התמונות מסייע לשמירה על תדמית העסק.
  • צילום המזון והעלאתו לאתר האינטרנט שלכם יתרום להגדלת המכירות וההכנסות בעסק.
  • כאשר אנשים מחפשים מסעדה באזור שבו הם מבקרים הם תמיד מחפשים אחר תמונות של המנות ואחר המנות בתפריט. התמונות יכולות לעזור לשכנע את הקהל להגיע אליכם יותר.

איך לצלם תמונה מקצועי של המנות שלכם?

שלב 1 – בחירת הקונספט – חשבו על הקונספט העיצובי, הקומפוזיציה והרעיון מאחורי התמונה שלכם. חשבו על המסר שאתם רוצים להעביר או על איך אתם רוצים להציג את המנות בהתאם לסוגן. מה אתם רוצים שאנשים יחשבו כשיראו את התמונה וכו'.

שלב 2 – בנו את הרקע והתפאורה – בחרו רקע הניחו את המנה במרכז זווית הצילום וחשבו על אופציות שונות לקישוטים ותפאורה. הרקע צריך להיות נעים וניטרלי, להיות אולי חלק מהקונספט של המסעדה אם אפשר או לכל הפחות כזה שמשתלב יפה עם תצוגת המנה. הרקע לא צריך לגנוב את הפוקוס מהמנה אלא למלא את התמונה באלמנטים עיצוביים ולהישאר שם ברקע.

שלב 3 – שלבו אלמנטים שונים כדי לשדרג את התצוגה. אלמנטים כמו פירות וירקות, כלי הגשה, פרחים, עלים, דברי נוי ועוד. הדברים שאמורים להפוך תמונה משעממת ומעניינת ולהבליט את המנה ולא לגנוב את הפוקוס שלה גם כן.

לסיכום; צילום מזון יכול לתרום רבות להצלחת העסק. ראשית – אנו חיים בעולם שבו ההיבט הוויזואלי חשוב מאוד. בני אדם מקבלים מסרים שיווקיים מכל עבר ונחשפים לאינספור תמונות, סרטונים ואלמנטים וויזואליים שונים ולכן גם מרבית האנשים הם ויזואליים וקל להם יותר לנתח, לאפיין ולהתחבר לתמונות מאשר לטקסטים למשל. זו הסיבה מדוע הוספה של תמונות לפוסטים שלכם בפייסבוק למשל יכולים להגדיל משמעותית את כמות המכירות בעסק. זו הסיבה מדוע שיתוף תמונות של מנות המסעדה באתר שלכם יכול לגרום לאנשים שבודקים אפשרויות למסעדה באזור – לבחור דווקא בכם ולא במסעדה אחרת.

עוד בנושא