צילום מזון וסטיילינג – מה זה אומר בכלל?

בואו נדבר

כמעט לכל אחד יש סמארטפון היום ועם הסמארטפון הזה אנו נוהגים לצלם כמעט כל דבר שזז, להעלות לרשתות החברתיות, לתעד את החיים הפרטיים שלנו, את העסק ולשתף אחרים. הטרנד הזה של הצילום מגיע לכל תחומי החיים ומפתח גם תחומים שהיו קיימים אולם בהרבה פחות עוצמה וחשיבות מאשר כיום. כך למשל בתחום צילום האוכל שהפך מזמן כבר למונח חדש הנקרא צילום מזון וסטיילינג. כלומר היום לא חשוב רק לצלם את המנות ולהציג אותם ללקוחות, אלא שבעידן שבו אנו נחשפים לאינספור תמונות כאלה מדי יום, חשוב שהתמונה תעבור סטיילינג איכותי ומקצועי וממש תבלוט על פני תמונות אחרות, תעביר את המסר הנדרש ותבליט את מושא הצילום.

כמה טיפים חשובים לצילום מזון וסטיילינג:

  • זווית צילום ותאורה – כאשר אנו באים לצלם מזון חשוב להבליט את המנה, את הצבעוניות שלה ואת הגירויים שהיא יוצרת לצופה. כדי לעשות זאת חשוב לבחור בזווית צילום נכונה, קומפוזיציה נכונה של המנה המצולמת וכמובן לתאורה נכונה שמשתלבת יפה בתמונה. יש 2 זוויות צילום אפשריות כאשר מדובר באוכל: צילום ממעוף הציפור (כלומר מלמעלה ממש מעל המנה) וצילום מגובה העיניים. התאורה צריכה להחמיא למנה ולחומרי הגלם, לא לגרום לתמונה להיצרב או להישרף על ידי חשיפה יתרה ומצד שני שהתמונה לא תהיה חשוכה מדי.
  • קישוט החלל – מומלץ להשתמש באביזרים וכלים שונים, כמו גם פרחים, עלים או אלמנטים עיצוביים שונים בחלל התמונה – כלומר ברקע שלה. המנה עצמה צריכה לתפוס בין שליש לשני שליש מהתמונה כאשר צריך לתת גם לרקע לעזור בהפיכת התמונה למקצועית ואטרקטיבית יותר. ניתן גם להשתמש בפירורים ושבבים של חומרי גלם ומזון וכן לחתוך פירות וירקות או להציג אותם כשלמים להפיכת התמונה לצבעונית ומעניינת יותר.
  • ניתן ואף כדאי בחלק מהתמונות להכניס מרכיב אנושי לתמונה. כלומר מישהו אוחז בסכין ומזלג וחותך במנה, זוג ידיים המרימות פסטה או לזניה עם המזגן והסכין, יד אוחזת בכף מרץ שזה עתה עלה מקערת המרק ועוד.
  • בחירת הרקע – מלבד האלמנטים שדיברנו עליהם קודם לכן בחירת הרקע לצילום הוא גם כן מאפיין חשוב בצילום מזון ובעיצוב התמונה והקונספט שלה. על המנה להתבלט על פני הרקע מצד אחד אולם גם לרקע יש משמעות בהצלחת התמונה. לדוגמה ניתן להשתמש במשטח עץ או בשולחן עם מפה מסוימת שלא יתפסו את הפוקוס של המנה אבל כן יהוו רקע נהדר.
  • השתמשו בתוכנת עריכה או אפליקציה לעריכת התמונות והפיכתן למקצועיות ואיכותיות יותר. זכרו כי אתם רוצים שהתמונות ייראו טוב ולכן כל שימוש בתוכנה גרפית שיכולה לעזור לזה לקרות היא מבורכת.

צילום מזון וסטיילינג הוא תחום מפותח שהולך ומתפתח עוד יותר עם הזמן. טרנדים עיצוביים מומצאים בכל פעם מחדש וטרנדים שונים מרחבי העולם מגיעים לישראל במהירות, בעיקר בזכות הגישה שלנו לאינטרנט מכל מקום ובכל זמן. הישארו מעודכנים ודאגו לצלם את המזון בעסק שלכם, שתפו את התמונות עם הקהל שלכם והגדילו את ההכנסות בעסק.

רוצים לקרוא עוד?