מיומנו של צלם סשן צילומי תדמית לעסקים

בואו נדבר

היום הוא יום הצילומים של עורכת דין לענייני משפחה, והלקוחה כבר עדכנה אותי שזאת הפעם הראשונה שלה. אמרתי לה שיש לה שתי אפשרויות עיקריות ושתיהן טובות באותה מידה – צילומי תדמית לפרסומים מקצועיים באתר שלה או בכתבות שונות באתרי תוכן שרלוונטיים לה. צילומים כאלה מובנים לה והיא יודעת שזה נחוץ להציג תדמית מקצועית וייצוגית. 

למה לצלם צילומי תדמית לעסקים?

הגעתי למשרד שלה והתחלתי להתקין את התאורה והציוד שלי. במקרה שלה, עדיף לצלם אותה ליד השולחן שלה כשלידה כל הספרייה המקצועית שלה. זה מה שמקובל וזה מה שמשדר אמינות ומקצועיות. כשהתחלנו את הצילומים הסברתי מה אני צריך ממנה ושאלתי אותה אם יש לה כבר קונספט שהיא חשבה עליו או שהיא מעדיפה להשאיר לי את החשיבה. זה לא מובן מאליו שאנשים מגיעים לסשן עם קונספט מגובש. ברוב המקרים הם באים עם משהו גולמי וביחד אנחנו מגלגלים רעיונות בפגישת עבודה שנקבעת לפני הסשן עצמו. 

"אתה יכול להסביר לי שוב מה עושים? אני לא מבינה איך צילומי תדמית ישכנעו לקוחות לעבוד דווקא איתי. איך זה עובד?"

"החלק הגדול ביותר בשיווק שלך הוא לשכנע אנשים שעורכי דין נחוצים גם מסיבות לאירועי חיים לא פליליים, נכון? ידוע שאנשים חוששים מעורכי דין, למרות שתחום דיני משפחה הוא תחום נפוץ ואין כמעט אף אחד שלא יזדקק לכך בסופו של דבר. זאת ההזדמנות שלי להציג אותך לקהל הזה כדי שיבין למה הוא צריך אותך. תביטי למצלמה בצורה אותנטית ותחשבי על הייתרונות שלך מול המתחרים שלך, אני והמצלמה נעשה את השאר. 

איפור, בחירת לבוש, העמדה וחזרה

אני בודקת את הלבוש שבחרה כדי להתאים אותו לצבעי המשרד ואת התאורה לצבעים שלה. המאפרת שהזמנתי עובדת ומכינה אותה למצלמה. איפור חשוב לכולם, גם לגברים, לא כי זה מוסיף צבעים אלא להפך – זה מטשטש את מה שהעין החדה של המצלמה קולטת יותר מדי, את הנימים והפיגמנטציה והקמטוטים. הטשטוש באיפור מייתר את הצורך בפוטושופ ומכין את הפנים לאור האכזרי של המצלמה. בוחרים את המיקום הטוב ביותר שבו הלקוחה מרגישה נוח לדבר, ועושים חזרה ראשונה כדי לעשות כוונונים אחרונים של תאורה ומצלמה.

הסשן מתחיל

הלקוחה עומדת מול המצלמה ואני מצלם, שואל שאלות מנחות, מנסה לגרום לה להרגיש טבעי ולהציג את המומחיות שלה מבלי לוותר על הנקודות החשובות ביותר. אני מדבר כמו לקוח שלה וזה עוזר לה להיכנס לתפקיד שלה ולהוכיח ללקוח שמאחורי המצלמה שהיא יודעת על מה היא מדברת. בהזדמנות זאת הצלחתי אפילו לשכנע אותה לחייך חיוך מאוזן לאוזן, כי מאחורי כל עסק נמצא לב ענק שרוצה לתת את השירות הכי טוב שיש.  בסך הכל, סשן פרודוקטיבי מאוד.

 

רוצים לקרוא עוד?