חמישה דברים שלא ידעתם על תאורה לצילומי תדמית

בואו נדבר

צילום נחשב משמעותי ביותר עבור כולנו, בין אם מדובר על אנשי עסקים או בין אם מדובר על שפים- כל אחד רוצה ללכוד את הרגע הייחודי בצורה הטובה ביותר ולחשוף את הקהל שלו למסרים מדויקים. חמישה דברים שלא ידעתם על תאורה לצילומי תדמית- בכתבה הבאה.

על חשיבות התאורה בצילומי תדמית

צילומי תדמית מטרתם להבליט רעיון או קונספט מסוים בעסק, בין אם מדובר על מסעדה או בין אם מדובר על משרד עורכי דין. על הצילומים להציג בצורה טובה ביותר את העובדים והמקום. במסגרת הצילומים יש חשיבות עליונה לבחור תאורה מתאימה על מנת לראות את התמונה הכוללת במלואה. 

  

חמישה דברים שלא ידעתם על תאורה לצילומי תדמית

3 תכונות של אור  במסגרת צילומי תדמית

מטרתם של צילומי תדמית היא להראות את המצולמים בצורה הטובה ביותר במקום העבודה שלהם ולכן במסגרת עבודתו הצלם ישקיע זמן בבחירת תאורה מתאימה לצילום, כזאת  אשר תאפשר למצולמים להיראות הכי טוב שאפשר. באמצעות ציוד איכותי ניתן לשחק עם התאורה ולהשיג את המטרה הרצויה. 

ישנן מספר תכונות אשר מסווגות את האור במסגרת הצילומים הנ"ל: צבע, בהירות וניגודיות. צלמים מקצועיים אשר מודעים לתכונות הללו ויודעים כיצד לעשות בהן שימוש לטובת הצילום יצליחו להוציא את התמונה הטובה והאיכותית ביותר. על מנת ליצור תנאי תאורה מושלמים אין זה מספיק לעשות שימוש בתאורה טבעית, אלא להכיר את התכונות השונות.

 צבע האור חיוני ביותר לצילום

כל מקור אור מפיק הרכב אחר של צבעים. כך לדוגמא, במסגרת צילומים המתקיימים במשרד התאורה תראה כחולה. כיום במצלמות דיגיטליות יש אפשרות לשלוט ולהגיע לאיזון של גוון התמונה באמצעות תפריט.

בהירות האור

ככל שהאור בהיר יותר, כך הוא בעל עוצמה רבה יותר וקל יותר לצלם צילומי תדמית. כאשר מדובר על עוצמת עור גבוהה, יש אפשרות להגדיר במצלמה רגישות חיישן נמוכה יותר על מנת להפיק את התמונה הטובה ביותר. 

עם זאת, ככל שהרגישות בתמונה משתפרת, כך איכות התמונה טובה יותר. יתרה מזאת, ככל שהתאורה בהירה יותר, כך הצלם יכול לעשות שימוש במהירות תריס גבוהה יותר וגם לסגור את הצמצם- מדובר על פעולה חשובה התורמת לחדות התמונה.

 ניגודיות האור

ניגודיות האור נחשבת לתכונה חשובה במיוחד במסגרת הצילומים.  ניגודיות האור תשפיע על האווירה. מקור האור הוא בעל ניגודיות גבוהה כאשר קרני האור מגיעות אל המצולים מאותה הזווית. עם זאת, מקור אור בעל ניגודיות נמוכה הוא זה אשר קרני האור שלו מגיעות למצולמים מזוויות שונות ורבות.

 אור קשה או רך?

במסגרת התייחסות למונח אור בצילום ניתן להבחין במונחים של אור רך או קשה. כך לדוגמא, מקורות אור ישירים כמו השמש או מנורות של מצלמות וידאו יחשבו בתור אור קשה, ואילו אור משתקף או תאורה מפוזרת יחשבו לאור רך. במרבית המקרים יהיה ניתן לעשות שימוש באור רך על מנת להשיג תאורה דרמטית במסגרת צילומי תדמית.

אור מילוי (Feel): תאורה מסוג זה מאפשרת לרכך את אור המפתח באמצעות פיזור האור וממתנת את התחושה הדרמטית- כך נתין לראות את הקווים של הדמות פחות חדים.

אור אחורי (Back Light) : המטרה היא להוסיף תחושה של עומק וצבעים לסצנה תוך הדגשת אובייקט מאחור.

הצגת אנשי המקצוע בצורה הטובה ביותר

 צילומים מסוג זה מציגים את אנשי המקצוע באור הטוב ביותר, בסביבה הטבעית שלהם ולכן חשוב ביותר לדאוג לתאורה מתאימה. עיצוב תאורה בסט הצילומים צריך להתאים לקונספט והאני מאמין של המצולמים על מנת להפיק את התמונות הטובות ביותר. עבודה של אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע רב בתחום תבטיח את התוצאה הטובה ביותר- צילומים בלתי נשכחים.

 

 

רוצים לקרוא עוד?